Температура у вагонах Укрзалізниці під час літньої спеки: деталі для комфортнішої мандрівки

Літо — гаряча пора на залізниці в усіх сенсах: крім збільшення кількості пасажирів, кількості потягів та вагонів, значно зростає і середньодобова температура повітря. Так, у найближчі дні в значній кількості регіонів України очікується подальший ріст температури повітря й спекотна погода. Укрзалізниця розповідає, як можна зробити мандрівку потягом зручнішою і що робити пасажиру, якщо температура у вагоні не є комфортною.

 

Парк Укрзалізниці наразі налічує близько 3000 пасажирських вагонів. З них на сьогодні лише 1200 обладнані системами кондиціонування. Тож під час купівлі квитка на потяг переконайтесь, що ваш вагон має цю систему. Це легко перевірити при купівлі квитка на потяг у системі https://booking.uz.gov.ua/: вагони без кондиціонування мають відповідну позначку на сторінці вибору місця, поряд із типом вагона. З поїздами Інтерсіті+ такої дилеми немає: усі вони мають сучасну вбудовану систему кондиціонування, а стюарди уважно стежать за дотриманням температурних норм і можуть оперативно реагувати на побажання пасажирів. Що ж до плацкартних вагонів, які не обладнані кондиціонерами, там є система вентиляції, мають відчинятися вікна (окрім аварійних виходів та найстарших вагонів з дерев’яними шибками, кількість яких з кожним роком зменшується при модернізації парку). Вентиляція також має працювати і при подачі поїзда на посадку — пасажир має право вимагати цього від провідника.

Вагони з кондиціонерами теж мають свої особливості: система кондиціонування повітря запускається під час руху поїзда після набору швидкості 25-30 км/год, повітря охолоджуватиметься поступово. Тому якщо ви купили квиток у вагон із кондиціонуванням, проте під час посадки відчули, що всередині вагона спекотно, не хвилюйтесь, кондиціонер увімкнеться пізніше.

Якщо ж цього не сталось і під час руху температура у вагоні не змінюється — повідомте про ваш дискомфорт провідника. Чимало вагонів, на жаль, мають дахові системи охолодження, які за екстремальних температур виходять з ладу. За можливості провідник пересадить пасажирів до інших вагонів зі справною системою кондиціонування. Пріоритет при пересадці надається літнім людям, дітям та вагітним жінкам. При цьому всі поїзні бригади проінструктовані пересаджувати в тому числі на місця вищого класу, головне — відновити комфорт пасажирам.

У потягах також працюють поїзні електромеханіки для усунення несправностей систем кондиціонування, які можуть виникнути під час слідування (однак трапляються в пору екстремальних температур і поломки, які можуть бути усунені лише по прибутті в депо — вагони з такими дефектами відразу виводяться з обороту для ремонту).

Деякі новіші вагони Укрзалізниці обладнані більш сучасною системою кондиціонування, що дає можливість регулювати температуру в кожному купе окремо. Всередині купе є електронне табло, що відображає температуру, та кнопки регулювання. Система працює інтуїтивно зрозуміло, тож за потреби використовуйте її, щоб зробити свою мандрівку комфортнішою.

Якщо під час поїздки у вас виникли проблеми — ви завжди можете звернутися на гарячу лінію Укрзалізниці за номером 0800 503 111 або пишіть на сторінку Укрзалізниці у Facebook.

Оформити підписку на наші новини