Укрзалізниця вже за крок до укладання договору на поставку 100 пасажирських вагонів, — Іван Юрик

14 червня АТ «Укрзалізниця» оголосило проведення переговорної процедури для закупівлі пасажирських вагонів та виконання відповідної бюджетної програми з оновлення пасажирського рухомого складу. Перша партія вагонів має бути поставлена вже цього року. Про це повідомив в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.


За словами керівника компанії, зазначені вагони будуть придбані за переговорною процедурою. «У цьому році бюджет нам вперше в історії виділив 4 млрд грн, з них 3 млрд грн йдуть на оновлення рухомого складу для пасажирських перевезень. Вчора відбулось засідання тендерного комітету, оголошений на платформі Prozorro намір укласти договір з КВБЗ, який успішно пройшов усі кваліфікаційні процедури. Зараз стартував відлік 10 днів, під час якого учасники будуть мати можливість оскарження, проте ми сподіваємось, що таких оскаржень не буде, оскільки всі норми закону були дотримані», — зазначив Іван Юрик.

Загалом Укрзалізниця планує замовити 100 нових пасажирських вагонів, що поповнять найпопулярніші пасажирські поїзди. Умови договору передбачають, що перша партія буде готова до експлуатації вже через 6 місяців з моменту укладання договору, а решта — максимум через 12 місяців, тобто якраз під «високий сезон» перевезень 2022 року має бути повна готовність усього замовлення.

Нагадаємо, ще в лютому Укрзалізниця оголосила тендер на закупівлю 100 вагонів та запросила до участі 8 провідних виробників з усього світу. Проте лише один з них зміг задовольнити технічні вимоги та строки поставки впродовж 12 місяців. Відтак, тендерна процедура не відбулася.

Укрзалізниця знайшла альтернативний шлях максимально ефективного використання державних коштів: після отримання відповідних експертних висновків вийшли на переговорну процедуру. Це передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі» для випадків, де з технічних причин (у цьому випадку — стислий термін для використання бюджетних коштів) конкуренція є обмеженою. При цьому за результатами процедури вийшли на договірну ціну вагона, яку компанія отримає у 2021-2022 рр., проіндексовану лише на 6 % (у базовій комплектації) до ціни попередньої тендерної поставки 2018 року. Виробник після виснажливих перемовин знайшов можливість максимально задовольнити вимоги Укрзалізниці, враховуючи в тому числі й амбітні плани держави продовжити інвестиції в оновлення пасажирського рухомого складу.

Оформити підписку на наші новини