Анбандлінг безсумнівно необхідний для перетворення Укрзалізниці на прибуткову компанію, – Володимир Жмак

Розділення Укрзалізниці на чотири функціональні бізнес-вертикалі має відбутися в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС та є необхідним кроком на шляху перетворення компанії на прибутковий бізнес. Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак у ефірі телепрограми «Україна з Тиграном Мартиросяном» на телеканалі «Україна 24».

«У нас є зобов’язання в рамках Угоди про асоціацію з ЄС здійснити анбандлінг – розділити Укрзалізницю на чотири функціональні вертикалі. Вони, в свою чергу, мають стати окремими компаніями: вантажна, пасажирська, інфраструктурна, та заводи, виробництво», – повідомив Володимир Жмак.

За його словами, будь-який бізнес повинен мати свої видатки та прибутки, свій баланс, проте, на жаль, в Укрзалізниці немає такого підходу. Наразі в компанії все змішано, і не можна сказати, наскільки на сьогоднішній день рентабельний той чи інший сегмент компанії – вантажний, пасажирський чи інфраструктурний.

«Тому, безсумнівно, щоб розуміти, що потрібно робити далі, які потрібні інструменти, щоб зробити з Укрзалізниці прибутковий бізнес, а не збитковий, нам потрібно розділити ці напрямки на самостійні вертикалі», – зазначив Володимир Жмак.

Він також додав, зокрема, що у рамках цього процесу на шляху до перетворення Укрзалізниці в холдингову компанію менеджмент компанії прагне, щоб збиткові пасажирські перевезення стали бодай самоокупними, зараз вони здійснюються за рахунок дотацій від вантажних перевезень. Для цього Укрзалізниця має намір укладати публічні договори на перевезення пасажирів у приміському сполученні з органами центральної та місцевої влади, крупними підприємствами, які зацікавлені в своєчасному прибутті на роботу своїх працівників. У рамках таких договорів Укрзалізниця надаватиме замовнику нові модернізовані електрички з усіма сучасними умовами перевезення пасажирів.

Володимир Жмак зауважив, що стан справ в Укрзалізниці, який отримав, очоливши компанію наприкінці серпня минулого року, був майже критичним та катастрофічним, але ситуація поступово змінюється на краще. «За ці чотири місяці ми змінили тенденцію від плавного падіння до плавного підйому. І цю тенденцію ми продовжимо в 2021 році й гарантовано завершимо рік із прибутком, на відміну від 2020-го року, який ми завершуємо з великим збитком», – резюмував очільник Укрзалізниці.

Нагадаємо, що бізнес підтримав фінансовий план Укрзалізниці на 2021 рік. Крім того, клієнти Укрзалізниці підтримали розділення компанії на бізнес-вертикалі за видами діяльності в якості першого і ключового етапу реформування Укрзалізниці. Але всі учасники перевізного процесу свідомі того, що, крім ініціативи Укрзалізниці з розділення на бізнес-сегменти, повинно бути створене законодавче підґрунтя для загального функціонування залізничного транспорту.

Оформити підписку на наші новини