Бізнес підтримав ініціативи Укрзалізниці щодо забезпечення додаткового фінансування залізничної галузі

Європейська Бізнес Асоціація підтримує ініціативи Укрзалізниці щодо забезпечення додаткового фінансування залізничного транспорту та подальшого розвитку галузі. Про це йшлося під час зустрічі з представниками Асоціації, темою якої стали плани роботи Укрзалізниці у 2021 році.

 

«Компанія може бути успішною лише тоді, коли її діяльність є зрозумілою для партнерів», - підкреслив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак.

За його словами, учасники зустрічі визначили основні проблеми, які потребують спільних дій Укрзалізниці та Асоціації. Серед них: надмірний податковий тягар, зокрема сплата великої суми податку на землю та акцизу на дизельне пальне, перехресне фінансування збитків від пасажирських перевезень за рахунок вантажних.

Однією з основних тем зустрічі став анбандлінг Укрзалізниці та виділення функціональних бізнес-вертикалей, бізнесу було представлено низку ініціатив щодо залучення додаткового фінансування для кожної з них.

Так, у розрізі інфраструктурної складової компанія вбачає можливість залучення додаткових коштів через зменшення витрат за рахунок використання електротяги та зменшення кількості дизельних локомотивів; реалізацію інфраструктурних проєктів із залученням працівників Укрзалізниці; забезпечення безпеки руху; збільшення пропускної спроможності та продуктивності роботи локомотивів за рахунок зменшення кількості швидкісних обмежень. Цьому сприятимуть заплановані на 2021 рік обсяги ремонту та реконструкції колії.

Вертикаль вантажних перевезень має потенціал залучення додаткового фінансування у 2021 році завдяки будівництву та ремонту вагонів, оновленню локомотивів, запланованому впровадженню єдиного логістичного коефіцієнту, довгостроковим контрактам із гарантованим використанням вагонів компанії, концесії вантажних терміналів.

У розрізі пасажирських перевезень наріжним каменем є необхідність врегулювання на законодавчому рівні суспільно важливих перевезень всіма видами транспорту, оскільки на сьогодні відсутні дієві механізми компенсації, зокрема за збиткові приміські перевезення. Тому одним із варіантів розв’язання проблеми могла б стати ефективна модель для здійснення приміських перевезень, яка включатиме самостійне володіння та управління місцевими органами виконавчої влади рухомим складом, депо тощо.

Представники Європейської Бізнес Асоціації, крім іншого, схвально оцінили представлені плани Укрзалізниці щодо поліпшення умов залізничних перевезень, серед яких вихід на добове навантаження у 1 млн тонн, завантаження власних виробничих потужностей, збільшення частки ринку перевезень у вагонах компанії з 19% до 35%, збільшення обсягів пасажирських перевезень, доходів від додаткових послуг та покращення сервісу.

Також одним із пріоритетів у залученні фінансування Укрзалізниця вбачає скорочення витрат. Цього можна досягти завдяки запобіганню корупції та підвищенню прозорості, оптимізації непрофільних активів, скороченню адміністративного персоналу, зниженню податкового навантаження.

Крім цього, залізничники пропонують створення цільового Державного фонду розвитку залізничного транспорту, основою наповнення якого стала б частина коштів, що сплачуються як акциз на пальне. Таким чином значний обсяг коштів може направлятись виключно на оновлення рухомого складу та модернізацію інфраструктури Укрзалізниці.

За підсумками зустрічі її учасники домовились спільними зусиллями впроваджувати необхідні ініціативи для розвитку залізничної галузі та економіки держави в цілому.

Оформити підписку на наші новини